woensdag 18 december 2019

PS-blogje over de dropping-steen van Den Bosch!!

Vandaag zat ik in de trein, een Sprinter komende van Zaandam.
Ik moest namelijk nog een 'goedkoop daluren-treinkaartje' opmaken vóór 29 december, dus ik was eens op de bonnefooi naar Zaandam gegaan.

Aldaar liep ik half een stadswandelroute van de ANWB. Half omdat één van de twee bruggen waar de route langs loopt afgesloten was vanwege de renovatie van de sluis aldaar, een langdurig iets volgens mij... Het was best lekker weer met een flauw winters zonnetje, en ik kwam ook nog langs het Czaar Peter Huisje op de Krimp 23. Al eens eerder over gehoord tijdens een Rusland-college van de Vrije Academie, dus ik moest wel even naar binnen 😉
Bijzonder.... Ook hoe scheef weggezakt! Inmiddels met fundering gelukkig, maar ik waande mijzelf in een scheepskajuit van de VOC of zo ...😅
https://zaansmuseum.nl/czaar-peter-huisje/

Maar terug naar huis in de trein zonder wifi, gebeurde er ook iets bijzonders.
Ik ben nog zo iemand zonder internet-abonnement op de telefoon, prepaid dus 😉 In ieder geval, ik kon geen email of Whatsapp ontvangen op dat moment... Maar ik ontving wél iets anders op mijn telefoon!! Een SMS-bericht.... van een mij onbekend nummer! 😮

"Dag Jacqueline!
De mooie mozaïek steen is via het boomstronkje in het Sint Jacobshofje bij mij gekomen...
Ik was verrast en verwonderd om het kaartje en de steen in mijn brievenbus te zien hangen...maar ik ben er heel blij mee! Dankjewel! ....." 

Hóe bijzonder is dát?!
Ik had nog even verder SMS-contact met deze persoon die verder anoniem wil blijven, maar ik begreep dat de steen in ieder geval niet bij het huis waarvoor ik hem gedropt heb in de brievenbus is gedaan. Een ander huis dus, in de buurt, en misschien wel als gunfactor voor deze persoon, denk ik zo, maar dat blijft natuurlijk gissen. De steen heeft in ieder geval een 'goed huis' gevonden 😊
En daar ben ik dan weer heel blij mee 😀

Zo heb ik in ieder geval een veel beter gevoel dan eerst bij het afsluiten van dit project! Dankjewel stenenvinder!
Of moet ik zeggen stenenvinders in meervoud in dit geval, want de allereerste heeft hem als het ware 'doorgegeven', opnieuw 'gedropt'........en dat mág uiteraard 😉







Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Wil je een reactie plaatsen?
Dat kan!
Soms lijkt het of je daar een Google-account voor moet hebben, maar het kan ook 'anoniem' of met naam+URL (het gewenste aanvinken). Voor de URL(=website-adres) mag je eventueel ook gewoon de URL van mijn blog nemen :-)
Lukt het evengoed niet?
Plaats dan een reactie in het Gastenboek van mijn gewone website:
https://mozajac.jouwweb.nl/gastenboek