woensdag 21 maart 2018

3e mozaïek en dropping-steen van project "Hartenjagen-4"......"Pallas"

De lente is vandaag begonnen. Het jaargetijde dat hoort bij het derde mozaïek van mijn Hartenjagen-4-project. Morgen op de 22e ga ik de derde mozaïeksteen die hier bij hoort droppen in het oosten van het land.



Zal ik wederom bericht krijgen van de 'eerlijke' vinder? 😊
Het oosten, omdat dit de windrichting is die deze keer erbij hoort.

Wat hoort nog meer bij het mozaïek van deze derde dame genaamd "Pallas"?
Dat is ten eerste het schoppenteken. Pallas is namelijk de naam van de schoppenvrouw uit het vroegere Franse kaartspel.

Het teken schoppen is weer gelinkt met de zwaarden uit de Tarot.
Het element uit de natuur dat er bij hoort is 'lucht'.
Dus we hebben: lente, lucht, schoppen en zwaarden, en windrichting oost.
En o ja, de kleur is geel!
De website waar ik al deze links aan elkaar vond is http://www.mirrar.me/elementen.php en gaat over de symboliek van de 4 elementen.
Mijn project staat in het teken van het cijfer 4.
Voor wie het nog even na wil lezen hoe of wat:
http://mozajac.jouwweb.nl/mijn-projecten/hartenjagen-4


"Pallas" heet ze dus , de derde vrouw uit deze serie. Gisteren en eergisteren heb ik haar gevoegd, altijd een heel werk dat ik in stukjes doe, want er zijn zoveel details die soms hoger of juist lager liggen en die moeten weer helemaal 'schoon' worden, en dat is vaak priegelwerk...

Hier is ze 😊



De steen ga ik morgen in Oost-Nederland neerleggen voor die eerlijke vinder.

Wáár ga ik dit doen?
Nou, ik heb weer flink lopen Googlen op 'Oost-Nederland' en 'hart' en 'lucht' en 'vier'.
Maar het was dit keer moeilijker dan de andere keren, minder 'duidelijk'.
Want ik vond daar het 'Hart van Oost-Nederland', en dat is dus de gemeente Holten-Rijssen.
Maar ja, wilde ik daar droppen? En moest dat dan in Holten of in Rijssen? Rijssen lag dan het meest voor de hand, want dat ligt het meest oostelijk. Maar ja in vergelijking met voorgangers Leiden en Enkhuizen vond ik het eigenlijk niet in het rijtje passen. Wat dan wel?  Er was ook nog het 'Hart van Twente'! Maar dat was een driehoekig gebied tussen Ootmarsum en Almelo, erg landelijk, voor mijn Hartenjagen niet geschikt 😉

Dus ik ging maar eens kijken naar de wat grotere steden daar in de buurt, Almelo, Hengelo, Enschede... En kijken of er ergens een context met het woordje 'hart' te vinden was...
En dat lukte voor Enschede!
Want Enschede is volgens de site van www.visittwente.nl het "grootstedelijk hart van Oost-Nederland" ! 😊

En ook nog, volgens de site www.winkelhart-enschede.nl, het "kloppend hart van Oost-Nederland"!

Dus met het thema harten zit het wel goed 💕
Met het element 'lucht' trouwens ook wel, want Enschede heeft best brede straten vind ik.
De vuurwerkramp van 13 mei 2000 zorgde ook voor veel 'lucht'....helaas. Een nieuwe wijk is daar herrezen.

Enschede gaat het dus worden. Eens kijken of daar veel harten te vinden zijn op straat...
Ik ga mijn neus weer achterna, en ga op zoek naar harten die ik zal fotograferen. 
Ik laat mij verder leiden door het getal 4, maar ook 22 (datum, 2+2=4) en het getal 11, want die wijst mij altijd de goede weg sinds mijn allereerste project die in het teken van het cijfer 11 was...😉

Het liefst vind ik een plekje waar in ieder geval een hart te zien is, plus het cijfer 4. 
Daarnaast ook iets van een van de andere tekens. Misschien iets met het element lucht? Bijvoorbeeld het woordje 'air' of zo. 
Leuk zou zijn als ik ook het teken schoppen tegen ga komen! Net zoals ik de vorige keer het teken ruiten veel tegen kwam. Maar ik weet dat het schoppenteken veel moeilijker is, want veel minder gangbaar. En tóch kán het! Dat bewijst deze foto die ik vorige maand in Mechelen maakte:


Zomaar....op straat, bij een huisnummer! 
En er zijn natuurlijk ook logo's met het schoppenteken.
Mijn echtgenoot werkt al jaren bij Cap Gemini:

En dochterlief loop momenteel stage bij Sogeti:


Dus eh....ik ben héél benieuwd wat ik morgen tegen ga komen!

Mijn trein komt trouwens aan om 11.14 uur....(een 11 en een 4!), óf als ik mogelijk iets later ben om 11.44 uur! :-))
Saillant detail daarbij is dat ik in Utrecht over moet stappen van perron 14 naar perron 11....😊
Het is echt zo....😊

Een gedetailleerd blogverslag van de dropping met alle foto's van de harten en andere zaken die ik tegen kom morgen volgt binnenkort. 
Niet gelijk, want ik mag zaterdag een weekje van de lentezon gaan genieten in de Algarve....🌞







Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Wil je een reactie plaatsen?
Dat kan!
Soms lijkt het of je daar een Google-account voor moet hebben, maar het kan ook 'anoniem' of met naam+URL (het gewenste aanvinken). Voor de URL(=website-adres) mag je eventueel ook gewoon de URL van mijn blog nemen :-)
Lukt het evengoed niet?
Plaats dan een reactie in het Gastenboek van mijn gewone website:
https://mozajac.jouwweb.nl/gastenboek