donderdag 24 oktober 2019

Morgen 6e dropping van Project JaKobi-7!

Na een maandje uitstel is het dan eindelijk zover, mozaiek nr 6 van Project JaKobi-7, getiteld "Passing Alto del Perdón", is klaar.
Uiteraard heb ik weer een bijpassende steen gemaakt die ik morgen op 25 oktober ga droppen.



"Passing Alto del Perdón" (30x82 cm)



Alto del Perdón ligt op een hoogte van zo'n 750 m, ca. 13 km ten zuiden van Pamplona.
Elke pelgrim die de Camino Frances loopt komt er langs. 

Het bijzondere aan de plek is de levensgrote metalen pelgrimsstoet van kunstenaar Vicente Galbete.
"Donde se cruza el camino del viento con el de las estrellas" oftewel "Waar de weg van de wind de sterrenroute kruist", is de tekst die op het monument geschreven staat.

Het is een plek waar het altijd waait, en het kan er ook zeer mistig zijn schijnt. 
Maar niet toen ik er zelf was, tijdens een kampeer(rondreis)vakantie in 2014. Ik wist van de plek toen al af en we waren er in de buurt....😊 Bijzondere plek, vandaar dat hij van mij niet mocht ontbreken in deze serie mozaïeken.

Anno 2014 😉




Waar ga ik de mozaïeksteen met pelgrim morgen droppen?
De trein zal mij brengen naar....Haarlem! 

Langs en door Haarlem lopen ook Jakobswegen. 
Maar bijzonder aan Haarlem is dat hier ook een Jakobs-fietsroute begint. En aangezien in het monument bij El Perdon ook een paard en een ezel zitten als vervoersmiddel, leek mij een plek waar een pelgrimsfietsroute begint best wel een beetje toepasselijk.😉
Bij het Sint Jacobs Godshuis in de Hagestraat schijnt een startstreep in de straat te liggen!
Nou, ik ga het bekijken morgen! 😃

En daarna schrijf ik hier weer wat ik allemaal meegemaakt heb.... 
Tot dan....😇

Hierna nog 1 mozaïek om te maken. 
Laatste dropping op 25 november.

1* Je bindt je schelp aan je rugzak
2* Doet je wandelschoenen aan en gaat op pad
3* Volgt de wegwijzers met de schelp
4* Ziet en voelt Jakobus overal onderweg
5* Ontmoet mensen, andere pelgrims en ervaart toevalligheden
6* Trotseert de Pyreneeën en vervolgt je pad langs Pamplona en Alto del Perdón
7*......

Hieronder nog wat foto's van het maak-proces van "Passing Alto del Perdón"















Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Wil je een reactie plaatsen?
Dat kan!
Soms lijkt het of je daar een Google-account voor moet hebben, maar het kan ook 'anoniem' of met naam+URL (het gewenste aanvinken). Voor de URL(=website-adres) mag je eventueel ook gewoon de URL van mijn blog nemen :-)
Lukt het evengoed niet?
Plaats dan een reactie in het Gastenboek van mijn gewone website:
https://mozajac.jouwweb.nl/gastenboek