woensdag 26 februari 2020

Een nieuw project en de 1e dropping!

Ik ben een nieuw dropping-art-project begonnen, en hij heet Project "2020-XX".
Op mijn website staat er bij 'Mijn Projecten' al het een en ander beschreven, maar ik zal het hier nog kort uiteen zetten.

Vanwege mijn voorliefde voor (dubbele!) getallen, moet ik dit jaar echt iets doen met het mooie jaartal 2020. Maar 20 werkstukken in het formaat als hiervoor lijkt me niet echt haalbaar in 1 jaar.

Toch gaan het 20 mozaïeken worden!
Maar dan wat kleiner als normaal...😊

20 mozaïeken, met daarbij 20 mozaïekstenen, Pieces of Dropping Art.

Maar het getal 20 is ook XX .....in het Romeins 😁
En dat zijn ook 2 dezelfde symbolen naast elkaar, en een X betekent ook een dikke kus! Lief dus...
Onderwerp wordt daarom:
"Geluksvogels en Hartendiefjes"
 
X=10, dus XX....1010......dus ik ga maken: 10x een geluksvogel, en 10x een hartendiefje.

Het droppen ga ik doen binnen een straal van 20+20=40 km rond Veenendaal, mijn woonplaats.
De eerste 10 binnen de 20 km straal, de volgende 10 daarbuiten, dus de 20 en 40 km straal.

En oh ja, er is ook nog sprake van 6060 dit jaar, want eh ik ben geboren in 1960...in december feest 😉 (2020-XX is bij elkaar ook 60, en 20+40 ook 😅)

En de 1e dropping is al gedaan! In Veenendaal!
Afgelopen zaterdag op 22-02-2020, een mooie datum daarvoor toch? 😇

Voor de volgende droppingen heb ik geen specifieke data nog, die kunnen niet allemaal zo mooi zijn natuurlijk, maar ik hoop ze wel alle 20 dit jaar te volbrengen...😀

Het 1e mozaïek is een geluksvogel, ca. A4-formaat:

 "Geluksvogel-I"

Een verslag van de dropping van de steen:

Heel raar was het om dit keer eens gewoon de voordeur uit te stappen en je te laten leiden naar een goed plekje. Gewoon je neus achterna lopen en goed om je heen kijken.
Ik vertrok overigens om 10.10 uur 😁


De 'tekens' die ik volgde  waren divers. Dubbele getallen, meestal huisnummers, waren een leidraad voor de richting. Maar ook vogels uiteraard, en een X of XX....😊 Graag wilde ik ergens droppen waar een vogel te zien zou zijn, en iets met getallen of zo... Maar het moest ook nog een geschikt plekje zijn, dus eh, mooi in het oog springend, beetje luw, en eigenlijk ook het liefst nog droog, want het was een koude, natte en winderige dag.

Ik liep de voordeur uit naar rechts, over de Regge en de Spaarne en dan via het Anker naar de Dijkstraat, waar mijn intuïtie mij naar links leidde. 😉
Nog geen vogel gezien tot dan, maar daar kwam snel verandering in!

Vogels op de Dijkstraat:




Bij Rondweg-West stak ik over en vervolgde mijn weg richting het Slotemaker Bruïneplein, alwaar ik een X ontdekte boven de deur van een winkel.


Overigens was ik al verscheidene keren een 'dubbel' huisnummer tegen gekomen, zoals 22.
Dus ik zat op de goede weg....😅

Klaas Katerstraat, Nicolaas Beetsstraat....hey, wat staat daar nou bij de deur?






En op De Savornin Lohmanstraat spotte ik deze vogelhuisjes:



En een stukje verderop deze vogels voor het raam...


Vervolgens verder over de Patrimoniumlaan....nr 44






En aan het eind dan maar richting centrum over de Kerkewijck...
Over het spoor....hey, een X op de grond! 😉


In het centrum aangekomen was het toch maar weer een beetje de neus achterna. Langs het Gemeentehuis maar. Nee, daar was ook niet echt een geschikte droppingplek. Waar waren nou die vogels?? ...Oh kijk, de Faaazaaaant! 😀



Verder, over de Brouwersgracht lopende kwam ik bij Bagels & Beans. En ik zeg wel kwam ik, maar dat moet eigenlijk zijn kwamen wij, want husband liep ook lekker mee... 😊
Ennuh, onderhand hadden wij wel trek in koffie!!
Dus, naar binnen bij Bagels & Beans.
Zittende daar aan een tafeltje bij het raam, zei ik zo: "Wat jammer dat hier geen vogels zijn, best een mooi en droog plekje hier, en héél windluw!" 😀
Waarop mijn echtgenoot mij wees op de vogelnestkastjes achter mij aan de muur....😮






Nestkastjes!
Maar waar waren nou de vogels.....? 😏

Maar eerst kwam daar de koffie, in heel mooi kopje. En jaja, we hadden ook een beetje 'honger'...
En wie kreeg het kopje met de cijfers er op? Ik!! 😃


Nestkastjes, getallen....
Toen ik richting het toilet liep, kwam ik langs dit tafeltje...


Een tafeltje met de afdruk van vogelpootjes!
Dan móet er toch een vogeltje in de buurt zijn toch?😊
En ja hoor, op het damestoilet, deze poster, met boven #bagelsbeans een vogeltje!! 😀


En er was een prachtig stenen richeltje  om op te 'droppen'....



Gelukt dus! 🍀

Daarna nog even in de stad rond gehobbeld, en weer terug naar huis gelopen. Maar, onderweg hield het niet op hoor! Nog wat vogels en nr's en XXjes die ik tegen kwam:

 Hele grote kip...
  Caffé Duck
 Nestkastjes...
 Nog meer nestkastjes....mét vogeltjes!
 Een XX!
 Een gróte 60!
 Tafel met vogelboeken in de boeken winkel....'22 levenslessen'...!
Een xx in een stukje graffiti...

En het geluk was met mij, want eind van de middag kreeg ik een mail met een fotootje binnen van het echtpaar Koster....

"Dit geluksvogeltje hebben wij gevonden bij de Bagels en Beans in Veenendaal. Nu wil het dat de zus van mijn vrouw aan het revalideren én van keramiek houdt. Dus deze geluksvogel is voor haar! Bedankt en wat ontzettend leuk!

Veel succes nog met het project!" 

Wat heerlijk om weer eens een snelle en spontane reactie te krijgen... 😊
Heel veel dank daarvoor!

Binnenkort het volgende mozaïek maken, dit keer een 'Hartendiefje'.
Geen idee nog wat dát worden gaat! 😅

 






Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Wil je een reactie plaatsen?
Dat kan!
Soms lijkt het of je daar een Google-account voor moet hebben, maar het kan ook 'anoniem' of met naam+URL (het gewenste aanvinken). Voor de URL(=website-adres) mag je eventueel ook gewoon de URL van mijn blog nemen :-)
Lukt het evengoed niet?
Plaats dan een reactie in het Gastenboek van mijn gewone website:
https://mozajac.jouwweb.nl/gastenboek