vrijdag 13 maart 2020

Verslag 2e dropping van project "2020-XX"

Het 2e mozaรฏek van mijn nieuwe project is klaar.
De bijpassende steen heb ik afgelopen woensdag op 11 maart 2020 gedropt in Rhenen. Rhenen is hemelsbreed 7,5 km vanaf mijn woonplaats, dus binnen de 20 km ๐Ÿ˜‰

Dit keer heb ik een "Hartendiefje" gemaakt..... een koala ๐Ÿจ


"Hartendiefje-I"




Hoe verliep de dropping?
Als datum had ik de 11e gekozen, want een 'dubbel getal' hรจ...
Het weer viel gelukkig mee die dag, er scheen zelfs af en toe een heerlijk zonnetje, wat na alle regen de afgelopen tijd best fijn was.
Om 11.11 verliet ik mijn huis....๐Ÿ˜€



Nog geen tien minuutjes lopen en ik stond bij het station, om de trein naar Rhenen te nemen.
Die ging om...11.22 uur ๐Ÿ˜Š


Het was rustig in de trein, wel prettig zo in 'corona-tijd' ๐Ÿ˜จ

Aangekomen in Rhenen was de vraag welke kant ik op moest gaan, rechtsaf richting centrum of linksaf richting dierentuin. Mijn voorkeur was voor het laatste natuurlijk, maar er was ook een 'teken'...hartjes op een krijtbord aan de linkerhand ๐Ÿ’“



Nee, ik ging niet gelijk zelf aan de koffie...
Na een stukje Grebbeweg ging ik linksaf de Tuinlaan in, een goede gok, want kijk daar was een 44 (dubbel getal) op een kentekenbord:



Ik volgde mijn intuรฏtie, en dubbele cijfers, hartjes indien mogelijk, en het was leuk als ik beestjes, (hartendiefjes), tegen kwam..... een paar foto's:







Langs de Levendaalseweg ging ik, en de Radboudweg (heen en weer), de Candialaan en de Majoor Jacob Jacomettiweg. Vervolgens kwam ik zo weer terug op de Grebbeweg, waar de naam van mijn moeder aan de overkant op een huis stond....๐Ÿ˜€....Elisabeth.


Linksaf of rechtsaf?
Toch maar linksaf, want daar was de dierentuin, en die trok natuurlijk, met een koala in mijn tas ๐Ÿ˜‰

Was ik op de goede weg?
Ja hoor.....3x de X op een kentekenbord!! En die auto stond op de parkeerplaats vlak voor Ouwehands Dierenpark.


Aan mijn linkerhand verscheen een dierenkliniek...met foto's van beestjes.


En ca. 10 meter verder in de heg dit bord van dierendoc.nl๐Ÿ˜€



De dierenkliniek bleek op nummer 109 te zitten, en daarnaast was Ouwehands Dierenpark, en besefte ik mij dat die op nummer 111 zit. Iets wat ik eigenlijk wel wist. 
Een mooi getal!
Voor Ouwehands de poster van de pandabeer Wu Wen...


Een aapje in de muur....
En het logo van Ouwehands met giraf, olifant en panda....



Goede plek dus, maar waar waren de hartjes? ๐Ÿ˜ณ
Er was wel een bushokje...met twee bankjes, een mooi droog plekje zou dat kunnen zijn voor mijn steen. En bus 44 vertrok er!๐Ÿ˜Š


En รญn het bushokje.....de hartjes van busmaatschappij Syntus! ๐Ÿ’“


Dus na even wikken en wegen wist ik het zeker, dit was een hele goede plek! ๐Ÿ˜Š




En toen was het weer afwachten geblazen...

Maar natuurlijk heb ik ook nog even Rhenen wat verder verkend.
Het was mooi weer, en het liep lekker.

Achter Ouwehands lagen nog de resten van het China Light Festival:


De verkeersborden deden ook mee met de dubbele getallen... 225, 233 ๐Ÿ˜€



De lente is toch wel begonnen ๐Ÿ˜‰


Ooievaars...


 Schaapje....



Nog een 111! ๐Ÿ˜€

 

En XX-en....


En mijn trein terug ging om...13.22 uur ๐Ÿ˜Š


Die aan zou komen om 13.33 uur!


En vlak voor aankomst nog een XX in het veld....๐Ÿ˜Š



Een mooie dropping was het.
Helemaal toen ik 's avonds een berichtje ontving. Er was iets in mijn Gastenboek geplaatst!

Door Benno...


Ja daar stond ik dan bij de uitgang van het dierenpark vandaag, met aan de ene hand mijn dochter en aan de andere hand... Mijn zoontje van drie wilde niet mee naar de auto, die werd aangetrokken door een bankje van een bushalte. Toen ik hem daar wilde ophalen zat hij precies naast het Hartendiefje-I. Hij mocht het van mij houden en wat later kwamen we er pas achter wat het precies betekende. Ontzettend leuk. In de dierentuin zijn we bij eerdere bezoeken een paar dingen kwijtgeraakt en bij de receptie vingen we vandaag bot. Hoe leuk om dan in de plaats zo'n leuk kunstzinnig kadootje te ontvangen. Het zal gekoesterd worden.

Hoe bijzonder, dat zijn zoontje als het ware aangetrokken werd door het bushokje! ๐Ÿ˜ƒ
En dat je iets kwijt raakt en iets anders 'terug' krijgt..... Mooi.
Want van tevoren had ik zo gedacht dat deze steen zou worden gevonden door een busreiziger.
Maar nee hoor, een 3-jarige dreumes werd het. Super!
Toch ook wel grappig dat mijn terugkeertijd dan 13.33 was.... 
Het cijfer 3 als aandachtspunt!

Helemaal blij. 
Dank voor de reactie Benno! Vind ik heel fijn...

Het volgende mozaรฏek zal weer een geluksvogel worden. 
Wanneer de volgende dropping is weet ik nog niet, want moet ik wel 'op reis' zolang het coronavirus heerst in Nederland? 
Even afwachten maar.... 
Al is een geluksvogel droppen voor iemand natuurlijk wel een positief iets in 'bange' tijden ๐Ÿ˜‰๐Ÿ’“๐Ÿ€


















Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Wil je een reactie plaatsen?
Dat kan!
Soms lijkt het of je daar een Google-account voor moet hebben, maar het kan ook 'anoniem' of met naam+URL (het gewenste aanvinken). Voor de URL(=website-adres) mag je eventueel ook gewoon de URL van mijn blog nemen :-)
Lukt het evengoed niet?
Plaats dan een reactie in het Gastenboek van mijn gewone website:
https://mozajac.jouwweb.nl/gastenboek