maandag 17 februari 2020

Harten voor Valentijn

💓💓💓

Een ludieke actie had ik op afgelopen Valentijnsdag 14-02-2020 😊
Ik had in de kast nog wat hartvormige knijpers liggen waar ik verder geen bestemming voor had. En zo had ik het idee gekregen om deze met restmateriaal te mozaïeken en dan op Valentijnsdag 14 stuks weg te geven als Piece-of-Dropping-(h)Art 😊

Het mozaïeken en voegen kostte natuurlijk wel wat tijd, maar ook weer niet super veel, en het was leuk om te doen.

Waarom ik dit deed?
Ach, zomaar, omdat ik het idee kreeg en omdat het kan.....en een soort tegenactie naast al die commerciële reclame voor Valentijn 😉
Ik heb hier geen gewin bij. Hooguit 14 vinders die eens een kijkje op mijn website gaan nemen, maar zelfs dat betwijfel ik.... Maar dat geeft niet, ik wilde gewoon een paar door het lot bepaalde mensen een kadootje voor Valentijn geven!😍

Dus ik maakte er een kaartje bij en pakte 14 hartjes in doorzichtig cellofaan, ze gingen allemaal in de tas, en ik ging op pad.


Waar wilde ik deze 14 harten droppen?
Dat was eigenlijk best nog een lastige vraag. Want allemaal in Veenendaal droppen vond ik niet zo leuk eigenlijk, ik had namelijk zin in een dagje treinen!

Maar ja, waarheen dan hè...


Ik besloot in ieder geval naar Utrecht te gaan, want de sprinter vanaf mijn treinstation in Veenendaal kwam precies op perron 14 aan!
Tja, ik heb iets met cijfers, en op Valentijn is dat het cijfer 14 natuurlijk. Een cijfer waar ik sowieso altijd al iets mee gehad heb, want mijn geboortehuis zit op nr 14, en daar heb ik tot mijn 11e gewoond!

Met een beetje puzzelen en kijken wat haalbaar is kwa tijd om door een stad te lopen had ik een schemaatje gemaakt van een 4-tal te bezoeken steden met de trein, waaronder Utrecht dus.
Een hele uitdaging. 😅
Het scheelde dat ik die 4 steden al redelijk goed kende, zodat ik niet zo snel zou verdwalen, want dat zou me tijd kosten.

Verder zou ik in elke stad 3 harten gaan droppen, op een goede plek waar ook een hart of harten te zien zouden zijn. Een soort hartenjagen werd het dus, net als bij mijn "Hartenjagen-4" project van 2017/2018. Dan hield ik er dus 2 over....die wilde ik dan in Veenendaal droppen. De ene op de heenweg, voordat ik in de trein stapte, en de andere als ik terug was...

Benieuwd waar ik de harten gedropt heb? Lees dan verder! 😊

Om 9.02 vertrok ik vanaf station Veenendaal West. En van tevoren legde ik hartje nr 1 neer in winkelcentrum de Ellecoot, op de plek waar ik vrijwel altijd mijn fiets parkeer voor de dagelijkse boodschappen. En dat is voor de etalage van de Etos, en die heeft op deze dag natuurlijk Valentijn-reclame hangen, met rode harten....




Toen ik aan het eind van de middag terug was, was hij in ieder geval verdwenen! 😀

De treinrit naar Utrecht verliep soepel, en na aankomst op perron 14 gaf ik mijzelf een uur de tijd om 3 harten te gaan droppen in het centrum van deze stad. Ik wist wel een mooi plekje bij de Dom, maar of daar harten zouden zijn???


Nou, als dat geen harten zijn?! 😃




Eerste hart in Utrecht gedropt....nog twee te gaan.


 De harten in deze etalage kwam ik tegen in de Servetstraat, lopende vanaf de Dom....


En er was een mooi plekje vlak ervoor in de vensterbank... 

Ik liep verder richting Mariaplaats, door de Zadelstraat.
En daar zag ik, wederom in een etalage, grappige hartvormige lampjes met muisjes...

En ook hier een geschikte vensterbank om te droppen 😊

Nou, klaar! Dus snel terug naar het station.
Alhoewel, snel was niet nodig, want dit had ik in minder dan 3 kwartier volbracht!
En lopende naar het station kwam ik nog wat harten tegen , waar ik óók had kunnen droppen...



Volgende bestemming was Apeldoorn.
De intercity vertrok vanaf perron 11,om 10.37 en om 11.16 stapte ik in Apeldoorn uit, op perron 4. (De één en de vier uit het cijfer 14 dus goed vertegenwoordigd in de perrons, haha)
Ik liep eerst naar de Korenstraat, want daar zit een Doppio Espresso. Niet dat ik nou zo ontzettend smachtte naar koffie, maar ik had een treinkaartje uit de Spoordeelwinkel van de NS, en daar zat een voucher bij voor een koffie met tiramisu bij Doppio 😊, en die wilde ik niet laten lopen natuurlijk....
Bovendien moest dat wel in Apeldoorn gebeuren, want in de andere 3 steden van mijn keuze zit geen Doppio in het centrum. 😟 

Binnen bij Doppio Espresso waren geen harten te zien. Daar doen ze zeker niet aan Valentijn...😀
Dus daarbinnen droppen was niet echt een optie voor mij.
Of ik had een hart binnen in het blad Happinez moeten doen dat onder de salontafel lag in het loungehoekje waar ik zat. Want daar stond wél iets met een hart in, plus een mooie tekst:


Maar goed, niet gedaan...
Dus ik vertrok weer.  Na die koffie met tiramisu uiteraard...😉




Ik had in Apeldoorn iets langer gepland, dus ik deed met mijn museumjaarkaart nog een bliksembezoekje aan het CODA Museum, waar het wel heel erg rustig was...
Een paar foto's die ik daar maakte:


Hee, een hart! Binnenin een pasteltekening van een vlinder.
Maar nee, geen geschikte plek om te droppen hier....

Al met al viel het nog niet mee om in Apeldoorn 3 geschikte droppingplekjes te vinden met een hart.
Ik liep heel wat af! 😅

Maar ik vond uiteindelijk 3 plekjes.
De eerst op een bankje rond een boom bij twee huizen, de ene op nr 14 de andere met een hart voor het raam. 


Het 2e hart heb ik midden in de winkelstraat op een bankje gedropt, vlak voor een etalage met een groot rood hart:


En de laatste van deze serie van 3 dropte ik bij restaurant Brownies & Downies, waar voor de ramen hartvormige ballonnen te zien waren. 

 
 

Volgende treinstop: Deventer!!
Vertrek in Apeldoorn om 13.17 op perron 4 en aankomst om 13.27 op perron 1 in Deventer.
Heerlijke stad Deventer. Ik was er al enige tijd niet geweest, en waren best wat dingen veranderd. Zo merkte ik dat de Dikke van Dale, waar wij vroeger nog wel eens lunchten, verdwenen was en nu St Maxime heet. En de Walstraat is nu een soort van toeristische trekpleister lijkt wel, met allerlei aparte winkeltjes...best leuk. Maar voor winkelen had ik niet echt tijd, andere keer maar. 

Ook in Deventer had ik best moeite om 3 geschikte plekjes te vinden. Aan harten geen gebrek op zich, maar tevens een goed droppingplekje erbij was andere koek.

Maar, ik liep wel tegen een huis aan op nr 14, met rode harten voor het raam! Plus een brede vensterbank, dus ...bingo! 💓
Dit was in de Bergstraat.
 

De andere twee hartjes dropte ik beide in de Grote Overstraat. Een best wel drukke straat wat betreft winkelend publiek, maar het lukte uiteindelijk. 😅


100% jezelf, en een hartenballon wederom....


Dit straatbord van pizzeria Sardegna, uitgedost met rode hartballonnen vond ik ook wel een geschikte plek...



Andere Valentijn-uitingen in Deventer:


😄

De trein naar mijn volgende bestemming miste ik helaas, een uur was dus niet genoeg om Deventer te belopen. Om 14.48 nam ik alsnog vanaf perron 4 de trein naar stad nr4, Amersfoort. Waar ik aankwam om 15.24. 
Ik besloot daar maar eerst eens naar de bibliotheek te lopen, het Eemhuis, waar ik in 2016 op de jeugdafdeling een steen dropte voor een kind, en ook een reactie kreeg!
In een bibliotheek moet je toch wel een boek kunnen vinden waar iets van een hart op staat? Liefst eentje die een beetje tentoongesteld staat. Nou, dat lukte inderdaad. Bij de "familieromans" 😊

In eerste instantie dit boek:


Maar vlak ernaast stond een hele familie te discussiëren over iets, en toen ze eindelijk weg waren stond er juist weer een vrouw met een knalroze trui aan mijn kant op te kijken.... Dus ik keek een schap verder, en daar zag ik dit boek, met een Caminoboek ernáást! Mijn project van vorig jaar! 😊
Dat kan geen toeval zijn toch? 😉 Goede plek, vond ik....
En eerst dacht ik nog, geen echte harten te zien, maar die zaten gewoon op de zijkant! 😀



Vervolgens liep ik via de Koppelpoort richting centrum. Langs de Muurhuizen had ik bedacht. Daar zou je toch wel ergens een hart verwachten, bij zulke mooie oude huizen... Maar nee hoor, niets!
Op de  Kortegracht zag ik in een etalage echter twee gouden harten, plus nog een zwarte ook.


Vlak er onder een geschikte droppingplek....


Nog eentje moest ik, in Amersfoort....
Ik liep maar alvast richting station. Bij de winkels kwam ik diverse harten tegen. Maar bij allen kon ik mijn eigen hartje niet kwijt. 😔

 

En ik was al bij het station, en geen hart meer gezien. Ja, op de bussen! Maar bij de bushaltes dan weer niet....
Dus ik liep zo voorbij het station en wat zie ik daar op een lantaarnpaal:

 Een hart! 💛

Dus daar vlakbij heb ik hem toen neergelegd...




Hierna had ik nog 1 hart over, om te droppen in Veenendaal.
Om 17.22 was ik daar terug. Ik moest sowieso nog een boodschap halen in Winkelcentrum de Ellecoot. Maar eerst een droppingplekje  zoeken aldaar!
"Harten vijf", dat klinkt wel geschikt eigenlijk, maar wáárop droppen?


 Hmmm....op de wipkip?


Gelukt! 😊

En de volgende dag was hij verdwenen, dus iemand heeft hem nu in huis.
Geen idee wie, want ondanks dat op het kaartje staat dat ik het leuk vind om een reactie te krijgen, heeft er helemaal nog niemand gereageerd....
Nou ja, het is geen verplichting.... 
Zélf zou ik dat altijd wel doen, maar ja, zélf heb ik nog nooit zoiets gevonden!! 

Het was in ieder geval leuk om te doen, zo'n hele dag. 
Al had ik wel zere voeten na afloop! 😅




Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Wil je een reactie plaatsen?
Dat kan!
Soms lijkt het of je daar een Google-account voor moet hebben, maar het kan ook 'anoniem' of met naam+URL (het gewenste aanvinken). Voor de URL(=website-adres) mag je eventueel ook gewoon de URL van mijn blog nemen :-)
Lukt het evengoed niet?
Plaats dan een reactie in het Gastenboek van mijn gewone website:
https://mozajac.jouwweb.nl/gastenboek